Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Про деякі аспекти поведінки судових розпорядників з учасниками судового процесу

14 листопада 2017, 10:00

Судовий розпорядник – це посадова особа апарату суду. Його статус визначено у Законі України «Про державну службу». З цього випливає, що судовий розпорядник є державним службовцем, який повинен чітко усвідомлювати, що він виконує не лише певну професійну роль, а й суспільно важливу, адже є носієм державної політики й державної моралі.

У сьогоднішніх умовах державна служба потребує значного реформування. З метою підвищення її авторитету державна служба ставить високі вимоги до усіх державних службовців, зокрема й до судових розпорядників.

Варто пам’ятати, що судові розпорядники належать до тих працівників суду, які формують його обличчя в очах суспільства, адже їхня діяльність пов’язана з перебуванням у судових засіданнях, а отже – зі спілкуванням з учасниками судового процесу. Таким чином, поведінка судових розпорядників під час спілкування з громадянами прямо чи опосередковано впливає на їхню думку про суд, судочинство та рівень довіри до судової влади в Україні в цілому.

Тож розглянемо, що саме впливає на поведінку судових розпорядників та спонукає їх до високої активності, приводить в рух їхній професійний та моральний потенціали.

Проаналізувавши критерії поведінки працівника суду, можемо цілком стверджувати, що судовий розпорядник, як і будь-який державний службовець, у своїй роботі повинен дотримуватись певних правил, щоб забезпечувати авторитет суду й державної служби.

Передусім, судовий розпорядник має бути ввічливим, врівноваженим, стресостійким, а також з повагою та розумінням ставитись до інших. Навіть якщо учасники судового процесу провокують його на конфлікт, судовий розпорядник в жодному разі не може проявляти грубість та критичне ставлення. Краще, навпаки, спробувати спокійно залагодити ситуацію, адже саме в цьому проявляється культура службовця.

Оскільки судовий розпорядник безпосередньо працює з людьми, то гарна мова й знання правил ведення бесіди – його неодмінні супутники. Часто ми не слідкуємо за тим, як говоримо, у той час, як інші добре помічають наші помилки, що також впливає на ставлення людини, як до фахівця. Тому судовий розпорядник як людина з освітою має дбати про рівень фахового мовлення: говорити правильно, чітко, виважено, красиво.

А під час бесіди – бути професійно компетентним, вміти аргументовано пояснити та спокійно вислухати.

Ще одним важливим аспектом поведінки у діяльності судових розпорядників є дотримання дрес-коду. Діловий стиль в одязі підсвідомо підкреслює статус людини, спонукає приписувати їй ті якості, які асоціюються з її соціальною роллю. Охайність та стриманість в одязі, безперечно, допоможуть судовому розпорядникові забезпечити авторитет з боку керівництва та громадян – відвідувачів суду, а також стануть запорукою його успішної діяльності.

І на завершення варто додати, що під час виконання професійних обов’язків кожен судовий розпорядник повинен пам’ятати про дотримання вимог законів та діяти лише в межах посадової інструкції. Це гарантовано забезпечить дотримання належної поведінки та сприятиме підвищенню авторитету посади судового розпорядника та статусу державного службовця.

Джерело

За повідомленням прес-служби суду